بحران روهینگیا چهار ساله شد؛ باید برای بازگشت فشارآورد روزنامه جوگانتار، چاپ داکا، ۲۶ اوت: دیروز چهارمین سالگرد بحران روهینگیا بود. در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ هنگامی که عملیات نظامی در ایالت راخائین میانمار آغاز شد، ، میلیون ها روهینگیایی وارد بنگلادش شدند. در آن زمان بیش از هشت میلیون روهینگیایی به بنگلادش پناه آوردند. قبل از آن نیز روهینگیاها وارد بنگلادش شده بودند.

روزنامه جوگانتار، چاپ داکا، ۲۶ اوت: دیروز چهارمین سالگرد بحران روهینگیا بود. در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ هنگامی که عملیات نظامی در ایالت راخائین میانمار آغاز شد، ، میلیون ها روهینگیایی وارد بنگلادش شدند. در آن زمان بیش از هشت میلیون روهینگیایی به بنگلادش پناه آوردند. قبل از آن نیز روهینگیاها وارد بنگلادش شده بودند. در حال حاضر، تعداد کل روهینگیایی هایی که در بنگلادش پناه گرفته اند حدود ۱۱ میلیون نفر است. در چهار سال گذشته، بیش از دویست هزار کودک جدید روهینگیایی متولد شده اند و تعداد آنها رو به افزایش است. به عبارت دیگر، بنگلادش اکنون به شدت گرفتار روهینگیایی هاست. اما حتی پس از چهار سال بحران روهینگیا، هیچ پیشرفتی در بازگشت آنها وجود ندارد. بحران روهینگیا در بنگلادش به طرق مختلف در سطح بین المللی مورد بحث قرار گرفته است. بحران روهینگیا در سازمان ملل نیز مورد بحث قرار گرفته است. اما تا کنون حتی یک روهینگیایی به کشور خودش بازگردانده نشده است.
پس آیا نمی توان روهینگیایی ها را در آینده نزدیک به خانه های خود فرستاد؟ ما فکر می کنیم با وجود صدها سختی، مسئله روهینگیا باید بارها و بارها در مجامع بین المللی مطرح شود. گفته می شود که روسیه به مذاکرات بازگشت روهینگیا علاقه نشان داده است. باید از این فرصت استفاده کرد. در حقیقت، میانمار به کشوری بسیار اقتدارگرا تبدیل شده است که به هنجارهای بین المللی پایبند نیست. در چنین شرایطی، هیچ جایگزینی برای فشار موثر جامعه بین المللی بر بازگرداندن روهینگیاها وجود ندارد./

کد خبر 8121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =